creativii lu’ 2005

exista topuri fel de fel, ce masoara in genere gradul de
recunoastere al acelui ceva scos la mezat, bun pentru-a fi masurat…
topurile-s la moda… si-s convins ca daca as scrie despre un top al
celor mai fierbinti femei interesul ar fi mai mare.. da’ n-am sa fac
asta pentru ca-mi pare nonsensistic sa-ti proptesti simturile pe-un
clasament al unor fapturi la care [poate] tanjesti si-apoi sa te
intorci la a ta si sa-i spui: ‘esti cea mai cea dintre toate’…
‘rasfoind’
internetul am gasit in paginile unei publicatii preferate un top al
celor mai creativi oameni pe anul ce tocmai da sa treaca… de unii
nici eu n-am auzit, insa acu’ am aflat cate ceva despre ei… iar daca
tot au fost desemnati ca atare, atunci cred c-ar fi indicat sa-mi
clatesc neuronii prin ograda mentalitatii lor cautand raspunsuri la
nebuloasele mele…
 
pe treapta cea mai de
sus l-am gasit pe Malcom Gladwell, scriitor… omu’ scrie la faimoasa
[la ei!] gazeta New Yorker  si-a devenit sclipitor in scrisul ce
tine de business-uri… a publicat doua carti ce conteaza enorm in
lumea afacerilor… ‘The Tipping Point’ si ‘Blink’…. carti ce le caut
inversunat de ceva vreme…
 
secund, Bill Drayton… fondator si CEO al
ASHOKA. functia de CEO ramane un subiect bun de dezbatut mai tarziu,
insa nenea Drayton a creat o retea de 1500 de Ashoka Fellows prin vreo
53 de tarisoare [la noi nu] prin intermediul carora intreprinzatorii
din domeniul social ce lucreaza in circumstante ostile beneficiaza de
ajutor, idei si protectie… si acu’ ma minunez cum de n-o fi auzit de
mediul ostil din Romania…

pe locul trei am gasit-o pe tanti Wenda Millard, CSO [Chief Sales
Officer] la Yahoo. ea are meritul de a fi dat un nou sens si-i directie
noua serviciului client din armata de vanzari a Yahoo. papa brandingu’
si advertisingu’ pe paine, le aplica, si-n plus are o afinitate mare
fata de Internet.

elon musk – locul 4. fondator al Space X. un srl de pe marele web ce a
implementat PayPal… viziune mare si visuri pe masura.. partic…
chiar incredibil de practic uitandu-ma la performantele sale… iar cu
aceasta dexteritate de-a transpune totul in real, vrea sa creeze o
naveta spatiala privata pentru calatorii pe orbita… ambitia cea mai
mare e si cea mai simpla [zice el]: sa construiasca o racheta rapida,
ieftina si mai buna decat toate ce-au existat vreodata… ambitios, nu?

 
Peter
van Stolk este fondator si CEO la firma sa, Jones Soda CO… e pe locul
5… cu ce se ocupa e clar, insa creativitatea sa are la baza
comentariile consumatorilor produselor sale… apleaca urechea la ce
spune, ce-si doreste ‘clientul nostru, stapanul nostru’ si da nastere
la varii arome, nume ciudate de produs si culori nemaiintalnite la un
produs ce are la baza apa, sau sifonul. are un stil apare de a-si face
clientii sa simta ca ei detin brandul sau, incat afacerea ii merge ca
unsa… 
 
Jon R. Katzenbach e scriitor ce detine
srl-ul pe nume Katzenbach Partners.  scrierile sale dezvolta
conceptul de strategie de afaceri ce implica intreaga organizare a
companiei, de la ai de jos pan’ la ai din varful piramidei ierarhice…
teoria sa aplicata a dat roade, performantele au crescut, asa ca omu’
se bucura de succes din partea celor ce vor sa-si creasca rezultatele
firmei devenind centrati pe angajati… in Romania is sigur ca nu s-ar
bucura de mare succes… d’aia…
 
 pe 7 e CEO-ul si presedintele Ideo, Tim Brown. nenea
Brown [o fi ruda cu Dan ala de scrie romane politiste ce au mare
trecere la naivi?] are ce are cu designul… crede ca designul are
abilitatea de-a cristaliza strategia si telurile unei companii, de a le
face tangibile in forma finita de produs… drept urmare multe firme au
batut palma cu designul, o chestiune ce n-are multe-n comun cu
aruncatul de-a valma de texte si grafice pe-un ambalaj menit sa imbrace
un produs ‘made in Romania’… de la ast crez, firma ce-o carmuieste a
devenit lider mondial la capitolul design de produs…

8… Dave Ulrich… scriitor si consultant… a consultat shtabii de la
GM si GE… da, general motors si Electrics… si-a dat demisia pentru
a deveni presedinte misionar al Bisericii Mormone [nu-i ruda cu
marmota]… timp de trei ani a dat cu sapa pe-acolo… cred ca s-o fi
plictisit ori o fi fost mistuit de dorul de-a da sfaturi unor
conducatori de firme insuficient de capabili, asa ca s-a reintors in
bransa ‘consultatorilor’ de profesie… sta bine la capitolul resurse
umane unde a facut ceva inovatii in domeniu…

 
mai
toata lumea a auzit de Timberland, firma… Jeffrey Swartz, CEO-ul
firmei e pe locul 9… tipu’ a demonstrat practic ca implicarea sociala
poate dezvolta calitativ orice organizatie… asa ca-si plateste
angajatii pentru ca 40 de ceasuri pe an sa se implice in actiuni de
voluntariat… o zi pe an este desemnata ‘Serv-a-palooza’, ziua
caritabila a firmei sale… numa’ anu’ asta a sustinut 170 de proiecte
in 27 de natiuni, ceea ce inseamna 45.000 de ore de voluntariat… 
 
multe
profesii ale acestor oameni sunt comune, chiar daca si-o desfasoara in
cadrul unor companii de calibru… poate au aceeasi pregatire
[teoretica] invatata la scoala de ai nostri omologi de functii… insa
felul in care vad lucrurile, ades nebunesti, si modul in care le
aplica, ii fac sa merite titlul de ‘cei mai creativi’.. chiar daca nu
lucreaza-n advertising… 
indiferent
de domeniu… se poate…. altfel decat un constiincios robotel ce
presteaza lucruri pentru o banala [poate] simbrie… 
Acest articol a fost publicat în 17, Politica și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(insereaza codul din stanga)